facebook tetszik

2012. április 23., hétfő

fciska műhelytitkok - 2. beszerzés

Sokan érdeklődnek nálam az oldalamon és emailben is, hogy honnan szerzem be a gyöngyeimet, alapanyagaimat. Most egy kis kulcslyukon keresztül bepillantást nyerhettek ismét a kis titkaimba. Elég kicsi lesz a lyuk, jól figyeljetek! :)


Az alapanyag-beszerzés két legnagyobb titka a türelem és a jó kapcsolatok.


Minden kezdet nehéz....
Amikor még nagyon kis kezdő és tudatlan cipőben jártam és fogalmam se volt arról, hogy hogy is kéne nekilátni a dolgoknak, nagy segítségemre volt a helyi gyöngyös boltos Bea, aki indulásomnál anno kb. 7 éve nagy-nagy segítségem volt, mai napig hálás vagyok érte. :)


A türelem-faktor
Ahogy egyre többet foglalkoztam a gyönggyel és egyre nagyobb színskálára lett szükségem, elkezdtem interneten nézelődni, webáruházakat, gyöngyös boltokat és először csak egészen kicsi csomagokat rendeltem, hogy megnézzem, milyen minőséget árulnak. Ha bevált egy-egy csomag, utána már bátrabban mertem rendelni nagyobb mennyiségeket is. Az elmúlt néhány évben, ha kb. 40 helyről nem rendeltem gyöngyöt és egyéb alapanyagot, akkor egy helyről sem. Különböző keresőkben mindenféle keresőszóval kerestem rá a gyöngyökre és hosszú-hosszú órákat töltöttem el gyöngyös áruházak kínálatában sokszor sóhajtozva, hogy mennyi mindent lehetne rendelni és mennyi, de mennyi pénzt lehetne elverni pár perc alatt. :)


Biztos lelőhelyek
Ahol mindig találsz valami éppen olyat, ami "pont kell", az a
www.vatera.hu, a www.teszvesz.hu, a www.zsibvasar.hu és feltörekvőben van mostanság a meska alkatrészt árusító oldala is, a www.alkotokboltja.hu.  


Amire érdemes figyelni....
postaköltség:
Amikor nekilátok a vásárlásnak, az az első, hogy megnézem a postaköltséget, nagyon sok áruház dolgozik futárszolgálattal, ahol legtöbbször kb. 1000,-Ft a szállítási díj és kis mennyiségnél pénzkidobás ennyit kifizetni rá. 
kínálat:
Sokszor előfordul, hogy olyan szereléket, fityegőt vagy gyöngyöt találok egy webáruházban, ami szerelem első látásra, de ha nem találok mellé más olyan dolgot, amit fel tudok még használni és valóban kell is, akkor inkább azt sem veszem meg.
számla:
Nagyon sokan vannak, akik nem tudnak számlát adni... khm... Pedig a költségek elszámolásánál nem elhanyagolható szempont, hogy igazolni tudd, mit és mennyiért vettél...
minőség:
Nekem talán ez a legfontosabb.... Egy hatalmas bevásárlószatyornyi olyan gyöngyöm van, ami azért került kitoloncolásra, mert nem felelt meg az elvárásaimnak. Nem feltétlenül az eladó hibája, vannak olyan tekla gyöngyök pl., amikről csak használat közben derül ki, hogy ha hozzáérsz, lepattog a színe. Vagy van olyan is, hogy olyan kemény anyagból készült a pálca, hogy fizikai megerőltetés minden darabot elvágni.


A teljesség igénye nélkül néhány gyöngyös áruház, ahol kis tételben is lehet vásárolni, ha ki akarod próbálni magad:

Jó munkát!

1 megjegyzés:

  1. "Ahol mindig találsz valami éppen olyat, ami "pont kell", az a"
    Szívemből szóltál... Pont ezt tudnám elmondani a vaterára én is. =)

    VálaszTörlés