facebook tetszik

2012. március 23., péntek

fciska műhelytitkok - 1. ékszer fotózása

Sokan kérdezgetik tőlem facebookon és emailben is, hogy hogy csinálom a képeimet, milyen trükköket alkalmazok, hogy ilyen szuper kis képeim vannak. Arra gondoltam, hogy megosztom a saját tapasztalataimat, ami nem biztos, hogy mindenkinek beválik, de talán egy kis segítséget nyújt.... :)


Először is le kell szögeznem, hogy szerintem ennél sokkal jobb képek is készülhetnének és sosem vagyok elégedett a sajátjaimmal, mindig elégedetlenkedem és törekszem a jobbra és jobbra. :) 
Szuper lenne, ha megengedhetném magamnak, hogy profi fotós készítsen képeket az ékszereimről, de sajnos sem anyagiakban, sem időben nem fér ez bele, így "..magad uram, ha szolgád nincsen...".


Amik adottak és szükségesek számomra a közel jó fotóimhoz:


1. napsütés
Akkor készülnek a legjobb fotóim, ha kint süt a nap. A 4. emeleten élve nem áll rendelkezésre udvar, így a lakásban kell megoldanom. Ha süt a nap, sosem teszem ki a napra az ékszert, mindig félárnyékba. A szikrázó napsütésben teljesen mások lesznek a színek a képen és túl sok az a fény, viszont félárnyékban jó erős, de nem szikrázó. Én ezt ablak közelében oldom meg.
Ha nincs napsütés vagy este kell fotóznom, akkor nagyon erős fényű horgászlámpára cserélem a napot. :)


2. fotósátor
Korábban már írtam róla és aztán Via is írt róla a blogon, én egy röpke 3 órás munkával és férfisegítséggel oldottam meg a dolgot kartondobozból, azóta is azt használom. Szépen megszűri a szinte átlátszóan fehér zsírpapír a fényt, nem csillog és szikrázik a fény, nem annyira éles az árnyék és nem lesz sárgás a fény. Én mindig sima, egyszerű, fehér hátteret és alapot használok. A fejemben van már jónéhány ötlet, hogy mivel lehetne a képeimet feldobni, egyelőre ötletek maradnak, a megvalósítás még várat magára.


3. fényképezőgép
Egy végtelenül egyszerű és hétköznapi fényképezőgépem van, nem is használom ki igazán, de a célnak megfelel és hálás kis készülék annak ellenére, hogy nagyon sokat nyúzom. (Panasonic - Lumix széria )


4. korrigálás
Fotózás után a számítógépen még a képeket javítgatom, világosítom, árnyékot világosítok, de kizárólag annyira, hogy a színek és a nyaklánc eredeti színe ne csorbuljon a javítás során. Nagyon sok olyan fényképet látok ékszerekről, amik annyira ki vannak világosítva, annyira "meg vannak csinálva", hogy ordít róluk, hogy javítva vannak és eredeti színeiket sem tükrözi a kép. Én annak vagyok a híve, hogy inkább legyen egy kis árnyék, legyen egy kis szürke folt, de amennyire lehet, maradjon meg az eredeti és valósághű színvilág. A javítgatáshoz legtöbbször az ingyenesen letölthető Picasa programot használom. Sok szöszmötölés, próbálgatás és kudarc után már egyre gyorsabban és ügyesebben megy. :)


5. felteszem a képet és várom a visszajelzést, hogy vajon jól csináltam e... (nem mindig... ) :)



1 megjegyzés: